Zabawki w reklamie i jak sobie radzić z drogimi rzeczami

Zabawki są coraz droższe, a marketing doskonale radzi sobie z małym odbiorcą. Im droższy produkt, tym często lepsza kampania i dziecko otaczane jest reklamami, banerami czy nawet bajkami z bohaterami sprzedawanymi potem jako zabawki. Tak było z Monster High. Na początku nikt nie wierzył, że świat horrorów w lalkowej formie może się okazać takim hitem. Dzisiaj co prawda jest już nim w mniejszym stopniu, ale utrzymywał się na pierwszym miejscu przez kilka lat i zapoczątkował nową modę – na makabrę, horror, strach oswajany przez przyjaznych bohaterów.

Dziecko, Dziewczyna, Mało, Young, Małych
Oczywiście drogich, ba lalki początkowo kosztowały około, a może nawet ponad 100zł. Dzisiaj zaś można je kupić za połowę tego.
Tak czy inaczej rynek zabawkarski kwitnie, a reklamy mają się dobrze i potrafią tak wpłynąć na dziecko, że chłopcy życzą sobie stworki do czesania, a dziewczynki samochodziki.

Kochanie, Dziecko, Ładny, Lalka
Co my możemy zrobić? Pewnie niewiele, bo również my jestesmy manipulowani reklamami. Warto jednak pokazać dziecku, że i tańsze zabawki są ciekawe, np. za pomocą kreatywnego, wspólnego tworzenia. Możecie lepić z plasteliny i bawić się tymi figurkami, możecie coś naklejać np. na pudełka czy styropianowe formy albo nawlekać koraliki. To na pewno świetna alternatywa, zwłaszcza że poświęcacie wtedy czas dziecku, co jest bezcenne.

WordPress Themes